روستای طاق دامغان

Wednesday, June 02, 2010

اخبار روستا



افتتاح پارک غدیر در روستا:


پارک غدیر که با بودجه 125 ملیون تومانی بنیاد مسکن بوسیله مهندس رضایی در روستای طاق اجرا گردید در چهارشنبه 20 مرداد ماه 1389 با حضور نماینده دامغان حجت الاسلام حسن ملک محمدی و هیئت همراه افتتاح گردید.



آغاز طرح آسفالت و جدول کشی کوچه ها و معابر روستا


طرح جدول کشی جهت هدایت آبهای سطحی و آسفالت معابر روستا ی طاق به عنوان طرح هادی روستایی با بودجه اداره مسکن و شهرسازی همزمان با روستای بق مدتیست که شروع شده است و و فاز نخست ان در ۲۲ بهمن افتتاح خواهد گردید ، متاسفانه در اغاز اجرای این طرح حمام زیر زمینی روستا که متعق به دوره قاجاریه بوده و معماری ان در سطح استان بی نظیر بود جهت ساخت پارکینگی کوچک و نصب چند الاکلنگ بدون اطلاع اداره میراث فرهنگی کاملا تخریب شد و اداره میراث فرهنگی علی رقم هشدار قبلی (منتشر شده در هفته نامه کویر استان )پس از تخریب کامل این حمام حضور به هم رسانید و تنها توانست از تخریب آب انبار مجاور آن جلوگیری نماید.




مجوز ايجاد دهياري در روستاي طاق دامغان صادر شد

بخشدار مركزي شهرستان دامغان گفت: از سوي سازمان دهياري‌هاي وزارت كشور مجوز ايجاد دهياري روستاي طاق شهرستان دامغان صادر شد،و آقای ابوالفضل حمزه ای فرزند مرحوم علی اصغر از طرف شورای روستا به عنوان دهیار انتخاب شدند.




در گذشت مشهدی موسی ملک محمدی



مشهدی موسی ملک محمدی پدر نماینده کنونی دامغان در مورخه دهم اردیبهشت ۱۳۸۸ فوت نموده و در یازدهم اردیبهشت مراسم تشییع جنازه ایشان در بکیر ابن اعین دامغان اجرا و در همین مکان به خاک سپرده شدند.



در گذشت کربلایی عباس سعیدی



کربلایی عباس سعیدی ساکن روستای طاق در پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ فوت نموده و در مزار روستای طاق به خاک سپرده شدند.



در گذشت دو موتور سوار ساکن روستا



دو موتور سوار اهل روستای طاق با نامهای سید علی اصغر میرکمالی فرزند سید عسکری و علی اکبر حمزه ای فرزند مجتبی(۱۷ ساله) هنگام باز گشت از سر کار بنایی در کمربندی شهرستان دامغان با یک دستگاه کامیون از پشت سر برخورد کردند و در جا جان سپردند ، مراسم تشییع جنازه این دو با حضور چشمگیر اقوام و دوستان همزمان در مورخه شنبه سی ام خرداد ماه ۱۳۸۸ در روستای طاق انجام گرفت .



درگذشت یکی از طاقیهای مقیم تهران در اثر سانحه رانندگی



یکی از طاقیهای مقیم تهران به نام دکتر محسن ربیع زاده مدرس رشته زبان در دانشگاه تهران و شریف و نویسنده کتابهای - لغات ضروری تافل و فرهنگ لغات جیبی انگلیسی به فارسی- در پنجشنبه یکم مرداد ماه ۱۳۸۸ هنگام عزیمت به دامغان جهت شرکت در مراسم عروسی ، اتوموبیل ایشان در نزدیکی شهرستان گرمسار از جاده منحرف شده و واژگون میشود و بر اثر این حادثه دکتر محسن در دم جان داده و همسر ایشان که به شدت زخمی شده بود به بیمارستان منتقل میشود، مراسم تشییع پیکر دکتر محسن در مورخه شنبه سوم خرداد ماه در بهشت زهرای تهران با حضور اقوام و نزدیکان برگزار گردید.


برگزاری مراسم چهلمین شب در گذشت مرحومه میرکمالی همسر قدیر ملک محمدی


مراسم چهلمین شب در گذشت مرحومه مغفوره میرکمالی پنجشنبه (۱۴ ابان ماه ۱۳۸۸ ) در مسجد روستای طاق برگزار گردید و بازماندگان آن مرحومه در پایان مراسم بر سر تربت وی در گورستان قدیمی روستا حضور به هم رسانیدند.


درگذشت سید مجید (جلال)میرکمالی


سید مجید میرکمالی فرزند آقا میر شریف میر کمالی برادر آقا سید کمال بر اثر بیماری سرطان خون در تهران فوت نمودند مراسم تشییع جنازه ایشان در بهشت زهرا تهران برگزار گردید و مراسم یادبود ایشان نیز در پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۹ در روستای طاق برگزار گردید.


در گذشت رحمت الله زارعی


رحمت الله زارعی معروف به مشهدی رحمت فرزند مشهدی میرزا و مسئول سابق شرکت تعاونی روستا پس از سالها تحمل بیماری در دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ به دیار باقی شتافت.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home